Zdravé potraviny
Pět vajec týdně proti Alzheimeru. Rozsáhlá studie ukazuje přínos cholinu, platila ji ale vaječná lobby
Konzumace vajec může podle nových dat z Loma Linda University snížit riziko Alzheimerovy choroby až o 27 procent. Výzkum na vzorku 40 tisíc lidí přináší zajímavé argumenty o výživě mozku, zároveň ale ukazuje úskalí vědy financované potravinářským průmyslem.
Léky na hubnutí přepisují nákupní seznamy. Potravináři a restaurace hledají recept na fenomén Ozempic
Nástup preparátů typu Ozempic či Wegovy neovlivňuje pouze farmaceutický průmysl. Nová data ukazují, jak pacienti mění své stravovací návyky, což nutí gastronomii i retail přehodnotit dosavadní strategie.